Liane en Job en Eveline zijn weer naar huis - Reisverslag uit Jiboroh Kotor, Gambia van Mirjam Abbes - WaarBenJij.nu Liane en Job en Eveline zijn weer naar huis - Reisverslag uit Jiboroh Kotor, Gambia van Mirjam Abbes - WaarBenJij.nu

Liane en Job en Eveline zijn weer naar huis

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

28 Februari 2014 | Gambia, Jiboroh Kotor

Vanmiddag heb ik detwee leerlingen weer naar het vliegveld gebracht en net is mijn collega Liane naar het vliegveld vertrokken. We hebben het enorm naar onze zin gehad. Ik mis ze nu al.
Vorige week vrijdag kwamen we aan. Zaterdag hebben we een dagtrip door de omgeving gemaakt. Eerst de krokodillenfarm waar iedereen met een krokodil op de foto gezet werd. Daarna naar de markt in de grote stad Serekunda. Een boottochtje in Lamin Lodje waar we een aantal vogels voor Eveline's vader gespot hebben. Uitrusten en lunchen op paradise beach (wat kan vakantie vervelend zijn) en tot slot de visafslag bij Tanji.
Zondag standtijd en boodschappen doen. En dan eindelijk naar Jiboro. Genieten van het uitzicht terwijl de taxichauffeur Sinterklaas kapoentje en oh denneboom zingt.
Vanaf minuut1 hebben we heel wat aanloop in ons huis. Iedereen wil zien wie ik meegenomen heb. En voor mij persoonlijk is het Mariama geroep indrukwekkend. Iedereen is blij me te zien.
In deze week hebben Job en Eveline verschillende lessen gegeven. Vooral veel knutselen wat de kinderen daar prachtig vinden. Vlinders, maskers en kroontjes. En bij de oudste groep hebben ze iets over Nederland verteld en over ons koningshuis. Job ontpopte zich als de beste danser en zanger allertijden in zijn nieuwe Gambiaanse broek. En Eveline tekende van alles op het bord. Ik ben supertrots op ze.
En we hebben weer enorm veel gelachen. Wij om de Gambiaanse bevolking en zij nog harder om ons. Doe ik zo mijn best op mijn zinnetjes wordt er steeds heel hard gelachen. En als ik denk dat ik een leuke grap maak is het helemaal stil.
Ja en wat er nog over is van mijn werk van afgelopen jaar?
De kinderen komen op tijd, het hek wordt om 9 uur op slot gedaan. Er wordt niet meer geslagen, maar de keuken zit soms vol met kinderen, die er even uitgestuurd zijn. En even is niet even... De kinderen met wie ik vorig jaar gewerkt heb zijn na de zomervakantie naar de primaryschool gegaan en doen het daar heel erg goed. Dus daar ben ik best wel tots op.
Zelfs de allerkleinsten kunnen nu een potlood vasthouden en binnen de lijnen kleuren.
Ja en wat blijft nog steeds een ramp? De hoofdmeester die regelmatig met zijn mobiel aan zijn oor zit. Het materiaal dat toch wel snel verdwijnt. De nieuwe schriften die na de zomervakantie gebruikt zouden worden zijn aan de kinderen meegegeven, die naar de primaryschool gegaan zijn. Dat is makkelijk een kadootje meegeven!
Maar dat geeft niet, dat betekent alleen maar dat er werk te doen is.
En daarbij is het enthousiasme van de leraren aanstekelijk.
Nu heb ik een weekendje vrij en ga ik van het supermooie weer genieten. Dan begint er een nieuwe werkweek.

groeten,

Mirjam


  • 01 Maart 2014 - 13:21

    Evelien:

    Wat leuk om dit zo te lezen! Nog maar een keertje; super bedankt voor alles en ik vond het echt geweldig (en dat is nog een understatement). Zeg maar hoi van mij aan Buba en Caddy en Momodou als je ze weer ziet. Super veel plezier en succes daar en ik ga natuurlijk je blog volgen. Ben benieuwd. Dikke kus, ook van Anja.

  • 02 Maart 2014 - 16:08

    Job:

    Hahahaha, ja mijn dansmoves blijven onovertroffen ;-)
    Bedankt voor de geweldige week en nog heel veel plezier de komende weken! Ik mis de gezelligheid van 'The Gambia' en haar inwoners nu al!

    Als Boepje vervelend is, gewoon meteen naar de keuken sturen!
    Superbedankt, heel veel plezier: ik zie er naar uit om de volgende weken via je blog te volgen!

    Job

  • 03 Maart 2014 - 09:50

    Ria Meeuwsen:

    Mirjam, veel succes en plezier met je mooie werk daar! Super leuk dat 2 leerlingen en een collega voor een week mee konden! Een ervaring voor het leven! Nogmaals veel succes en plezier! Groeten van Ria MWS

  • 05 Maart 2014 - 10:23

    Tineke Van Der Linden:

    Hoi Mirjam,

    leuk om je bloq te lezen, een hele mooie tijd toegewenst in Gambia,
    en veel succes met het lesgeven.
    groetjes van Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Op 15 oktober vertrek ik naar Gambia om daar drie maanden vrijwilligerswerk te doen. Ik ga werken voor de Stichting Care Foundation the Gambia. Ik ga daar naailessen geven aan jonge Gambiaanse meisjes en Engelse les op de school.

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 898
Totaal aantal bezoekers 31119

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 14 Januari 2013

Gambia

Landen bezocht: