week 6 deel 2 - Reisverslag uit Jiboroh Kuta, Gambia van Mirjam Abbes - WaarBenJij.nu week 6 deel 2 - Reisverslag uit Jiboroh Kuta, Gambia van Mirjam Abbes - WaarBenJij.nu

week 6 deel 2

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

05 April 2014 | Gambia, Jiboroh Kuta

1 april kennen ze hier ook. Ik werd door de taxichauffeur Momodou in de maling genomen. Hij zei dat hij in de buurt was en koffie met me wilde drinken. Ik trapte er in, want ik had geen idee dat ze hier 1 aprilgrappen maken. Een uurtje later belde ik hem op dat er een slang in mijn slaapkamer zat. Hij was helemaal in paniek en schreeuwde in de telefoon dat ik de slang niet moest aanraken! En daarna waarom ik niet om hulp schreeuwde. Toen ik begon te lachen werd hij zelfs boos op me. Aprilfool noemen ze het.
Van de week betrapte ik me erop dat ik zo gewend ben aan het straatbeeld dat me sommige dingen niet eens meer opvallen. Een geit, die over het benzinestation loopt. Een bed in de rivier, dat door iemand achtergelaten is en daar waarschijnlijk over twee jaar nog steeds staat. De bekleding van de bank van de bus, waar een hele rol tape omheen zit omdat het er anders vanaf zou schuiven. Het toetsenbord in het internetcafe waar geen letters meer op staan. En nog heel veel meer.
En deze is nog leuk voor school: Ik bezocht een klas, die een examen moest doen. De leraar moest alle opgaven op het bord schrijven en terwijl hij dat deed nam hij met de leerlingen de opgaven door. Daarbij liet hij dan ook het antwoord door een goede leerling van de klas geven. Toen alle 10 de opgaven op het bord stonden en alle antwoorden waren gegeven zei hij tegen de klas: Veel succes allemaal.
Als ik eerdaags bij de examens in Nederland moet surveilleren zal ik met een glimlach op mijn gezicht aan deze dag terugdenken. (Maar ik zal me wel aan de regels houden)
Groetjes, Mirjam

  • 05 April 2014 - 13:32

    Liane:

    Hahaha, geweldig verhaal! Veel plezier nog je laatste weekje!
    Liefs Liane

  • 07 April 2014 - 10:48

    Marloes:

    Hoi Mirjam,

    Wat een leuke belevenissen heb je toch weer! Geniet van de laatste dagen!

    Groetjes,
    Marloes

  • 07 April 2014 - 13:43

    Yoka:

    Wat een lollig verhaal. Heb het in mijn examenklas vertelt en zij vonden het best een goede oplossing voor hun eigen examen.

    Nog veel plezier deze laatste week en alvast een goede vlucht naar huis.

    Groet,
    Yoka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Op 15 oktober vertrek ik naar Gambia om daar drie maanden vrijwilligerswerk te doen. Ik ga werken voor de Stichting Care Foundation the Gambia. Ik ga daar naailessen geven aan jonge Gambiaanse meisjes en Engelse les op de school.

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 31128

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 14 Januari 2013

Gambia

Landen bezocht: