laatste verslag - Reisverslag uit Jiboroh Kuta, Gambia van Mirjam Abbes - WaarBenJij.nu laatste verslag - Reisverslag uit Jiboroh Kuta, Gambia van Mirjam Abbes - WaarBenJij.nu

laatste verslag

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

13 April 2014 | Gambia, Jiboroh Kuta

Hallo allemaal,
Dit zal mijn laatste blog zijn, want ik ben thuisgekomen.
Ik heb weer zeven goede weken gehad. Weken met veel positieve ervaringen en soms ook negatieve ervaringen. Maar dat hoort erbij. Daardoor leer ik weer nieuwe dingen over deze andere cultuur.
Er is heel veel op mijn pad gekomen. En het meeste werk moet nu vanuit Nederland gedaan worden. Ik hoop daarbij op heel veel hulp van anderen.
Ik heb weer heel veel nieuwe mensen ontmoet. Op de school voor dove kinderen werd afscheid van me genomen alsof ik er jaren werkzaam was. Zo hartelijk was iedereen.
Afscheid nemen doet pijn. Niet alleen omdat ik de mensen nu weer een tijd niet zal zien. Maar meer omdat het werk in Gambia nooit af is. Ik ga weer naar mijn warme bed, naar de plek waar ik zomaar naar de dokter kan als ik me niet goed voel, waar ik kan pinnen omdat ik nieuwe schoenen nodig heb, waar ik geen kiespijn hoef te hebben, waar de kinderen niet hoeven te betalen om naar school te gaan en ga zo maar door. En als het dan je vrienden betreft is het extra moeilijk om ze achter te laten zonder je schuldig te voelen.
Afgelopen woensdag ben ik met Anna mee naar school gegaan om het lesgeld voor het hele jaar te betalen. Ze wordt gesponsord door leerlingen van Arcus, die elke week geld mee nemen. Ik heb haar een foto van de klas laten zien en ze voelde zich supertrots.
Als ik terugdenk aan deze periode dan doe ik dat met een goed gevoel. Het was erg leuk om twee leerlingen en een collega mee te nemen. Het was een uitdaging om op een school voor dove kinderen rond te lopen. Het was ontspannend om zoveel strand, zon en zee te zien. En door de leuke voorvallen schiet ik nog wel eens in de lach.
Ik zou zeggen: tot de volgende reis.
Groetjes, Mirjam

  • 16 April 2014 - 16:31

    Elise Ter Heerdt:

    Hallo Mirjam,

    Ik zag je al weer lekker gebruind door de zon rondlopen in school. Weer veilig terug in Nederland, natuurlijk ook niet onbelangrijk.
    Ik heb met veel plezier je reisverslagen gelezen.
    Ik kan heel goed begrijpen dat het afscheid nemen van alle lieve mensen in Gambia iedere keer moeilijk is en misschien wel moeilijker wordt.
    Je weet nog niet wanneer je hen weer terug zult zien.

    Blijf, zolang je het op kunt brengen, vooral doorgaan met het goede en mooie werk dat jij in Gambia doet.

    Groet,
    Elise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Op 15 oktober vertrek ik naar Gambia om daar drie maanden vrijwilligerswerk te doen. Ik ga werken voor de Stichting Care Foundation the Gambia. Ik ga daar naailessen geven aan jonge Gambiaanse meisjes en Engelse les op de school.

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 5140
Totaal aantal bezoekers 31131

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 14 Januari 2013

Gambia

Landen bezocht: