Abbes Nursery School - Reisverslag uit Jiboroh Kotor, Gambia van Mirjam Abbes - WaarBenJij.nu Abbes Nursery School - Reisverslag uit Jiboroh Kotor, Gambia van Mirjam Abbes - WaarBenJij.nu

Abbes Nursery School

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

08 Januari 2013 | Gambia, Jiboroh Kotor

Maandagochtend is Martin weer naar Nederland vertrokken. Ik heb daarna naar een schooltje bezocht tegenover de compound waar ik in de weekenden altijd slaap. Het is een piepklein schooltje. Het was die dag voor het eerst weer opengegaan. De leraar liet me het dak zien waar allemaal gaten in zitten. Ook is er helemaal geen materiaal. Ik gaf de leraar 1000 dalasi om het dak te repareren, onder de voorwaarde dat het klaar zal zijn voordat ik naar Nederland vertrek. De leraar was erg blij met deze 25 Euro.
Ik moest mijn naam op een blaadje schrijven en hij zei, dat hij de de school de naam Abbes Nursery School zal geven. Ik voel me erg vereerd.
Daarna heb ik de eigenaar van het project ontmoet, die weer terug is uit Nederland. We hadden erg veel bij te praten. Vandaag zullen we materiaal voor het skillcenter kopen en daarna gaan we terug naar Jiboro. Morgen begint dan na een vakantie van ruim twee weken de school weer. Ik heb er veel zin in om de kinderen weer te zien.
Groeten, Mirjam

  • 08 Januari 2013 - 22:04

    Marloes Vriens:

    Hoi Mirjam,
    Wat goed dat je met z'n klein bedrag in onze ogen deze mensen (school) kan helpen! Ik lees je blog elke keer, volgens mij heb je het daar goed naar je zin en een hele ervaring rijker. Geniet van de laatste weken in Gambia!
    Groetjes,
    Marloes

  • 11 Januari 2013 - 11:59

    Ellen Klein:

    Hallo Mirjam,

    Er is geen enkele coolega die eenschool op zijnof haar naam heeft. Jij wel! Gefeliciteerd. Fijn te horen dat het je goed gaat. Dat begreep ik ook al van Martin. Voor jou nog een aantal weken en dan zit het er weer op. Geniet nog maar goed van deze unieke ervaring.

    Alle goeds voor 2013 en tot ziens straks weer op ISG Arcus.

    Hartelijke groet,

    Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Op 15 oktober vertrek ik naar Gambia om daar drie maanden vrijwilligerswerk te doen. Ik ga werken voor de Stichting Care Foundation the Gambia. Ik ga daar naailessen geven aan jonge Gambiaanse meisjes en Engelse les op de school.

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 745
Totaal aantal bezoekers 31149

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 14 Januari 2013

Gambia

Landen bezocht: